سه مدل شکست عشقی داریم تو دنیا! توی کشور های متمدن، دو نفر وقتی به این نتیجه می رسن که نمیتونن در کنار هم باشن و به درد هم نمی خورن، با هم صحبت می کنن و به طور توافقی از هم جدا میشن. بعدم که خاطراتشونو فراموش می کنن و دیگه هیچ خبری از هم ندارن. تا یه مدت هم دو تاشون از این شکستی که در روابط عاطفی داشتن ناراحتن ولی بعد از گذشت مدت زمانی به حالت نرمال بر می گردن. 

حالت سوم هم مربوط میشه به مناطق افراط گرا و ناموس پرست که اگه به اونی که میخوای نرسی، باید بری اول سر اونو بیخ تا بیخ ببری و بندازی جلو سگ و بعد هم طی یک حرکت تراژدیک خودت رو بکشی. 

اما میرسیم به لوس ترین و مسخره ترین نوع شکست عشقی که منحصرا به کشور عزیزمون ایران تعلق داره و حالتی بینابین حالت اول و سومه! 

- واقعا نامردی، خوش باشی، بای

+ خدا بینمون قضاوت می کنه، بای

- آها ببین چه راحت میگی بای، تو از اولشم منو نمیخواستی، بای

+ من نمیخواستم؟! من همه کاری برا تو کردم، بای

- آرهههه خودتو کشتی برام، بای

+ معلوم نیست کی پیدا شده خوشتیپ تر و پولدار تر از من که میخوای منو دک کنی، بای

- به تو هیچ ربطی نداره، آره اصن هست! خودت معلوم نیست که کی زیر پات نشته، خوش بخت بشی باش، فقط با اون بدبخت کاری رو نکن که با من کردی، بای

+ امیدوارم تو هم خوشبخت بشی، بای

- بای


این مکالمات مودبانه ترین حالت ممکن بود و تا سه ماه در شبکه های اجتماعی: 

- بیخودی متاسف نباش، تو آمده بودی که بروی اصلا 

+ دانه هایی از عشق کاشتم و خوشه هایی از غم برداشتم، خیانت... تکرار... و رویش نفرت

-چقدر سخت است به دیواری تکیه بدهی که وجودت را زیر آوارش له کند

+معمولا آدما از اینکه بعد از مرگ فراموش بشن وحشت دارن، اما سخت تر اونه که زنده باشی و فراموش بشی

- نفرین به تو که با زیبا ترین نقاب به چهره دوست درآمدی، نفرین بر آن مرامی که اینگونه به قلب من خنجر زد

...

چهار ماه بعد: 

- نسترن بیا امروز بریم بیرون 

+ بله؟

- ببخشید آقای ... اشتباه شد

+ خواهش می کنم خانم ... 

- حالا خوب تو فیسبوک و اینور اونور همه این دخترا میان برات تبریک تولد می نویسن، خوش باشی 

+ تو نگو که دیگه این پسرا به ثانیه نکشیده زیر عکست فدا میشن 

- حتما اون جدیده خوشگله، دوستش داری؟؟ حداقل با اون مثل آدم رفتار کن

+  تو چی؟ چند تا بدبخت دیگه مثل منو خام کردی؟

- به خودم مربوطه، برات متاسفم، اخلاقت همون افتضاحیه که بود، بای

+ ... بای

...

و این نهضت همچنان ادامه دارد! تا 10 سال بعد! و حتی 100 سال بعد. جمع کنید این مسخره بازیارو حالمونو به هم زدید! اه اه